جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نکات طلایی طراحی ویترین مغازه | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه

296
نکات طلایی طراحی ویترین مغازه | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه

طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,دکور مغازه,نورپردازی مغازه,چیدمان مغازه,نحوه چیدمان مغازه,طراحی ویترین مغازه,چیدمان ویترین مغازه,نورپردازی ویترین مغازه,نمای داخلی مغازه,نحوه صحیح چیدمان مغازه,اصول نورپردازی مغازه,

نکات طلایی در طراحی ویترین مغازه

دکوراسیون ویترین فروشگاه مهم ترین عامل در جذب مشتری به داخل فروشگاه یا نمایشگاه است. حتما هنگام پیاده روی در سطح شهر، برایتان پیش آمده که ناگهان می ایسید و به ویترین فروشگاهی خیره می شوید و حتی برای دقیقه ها همانگونه به اجناس داخل ویترین نگاه می کنید، ممکن است بعداز مدتی هم به داخل فروشگاه رفته و جنس مورد نظر خود را خریداری کنید.
شکی نیست که طراحی دکوراسیون ویترین ها باید با سلیقه و شیک چیده شود و مالک فروشگاه از بهترین اجناس خود در ویترین استفاده کند اما شلوغ کردن بیش از حد ویترین مانع از دیده شدن برخی از اجناس می شود و ممکن است نظر هر رهگذری را بخود جلب نکند. باید از هرگونه تاکتیکی استفاده کرد تا نظر فروشنده به ویترین جلب شود حتی استفاده از قطعه ایی شعر بروی شیشه ویترین می تواند بینندگاه را به سمت ویترین و دیدن اجناس مجذوب کند.

نکات طلایی در طراحی ویترین مغازه

عدم استفاده از تمامی فضای ویترین برای تبلیغات
حتما ویترین‌هایی را دیده‌اید که به قدری شلوغ و پر از برچسب هستند که شما را سردرگم و کلافه می‌کنند. یکی از اشتباهات رایج در طراحی ویترین این است که مسوولان فروش فکر می‌کنند که چون ویترین مغازه جنبه تبلیغاتی دارند و به نوعی یک تبلیغ رایگان و آسان است پس باید از تمامی اجناس موجود در فروشگاه حداقل یکی پشت ویترین قرار گیرد و یا سرتاسر شیشه مغازه باید به معرفی اجناس یا میزان تخفیف‌های کالاها اختصاص یابد. این شلوغی و پر بودن لوازم دکوری و ویترین باعث می‌شود مشتری و بازدیدکننده بسیاری از کالاها را نادیده بگیرد در عوض گذاشتن چند نمونه لوکس و عالی از محصولات فروشگاه به مشتری امکان ارزیابی دقیق و دید سه بعدی کالا را می‌دهد و مطمئنا تاثیر بیشتری بر مشتریان خواهد داشت.

نورپردازی در ویترین مغازه
ویترین مغازه ها را می توان با استفاده از نورپردازی های مناسب چهره ای خاص بخشید. این نورپردای ها هم می توانند کل فضای ویترین را در بر بگیرند یا می توانند بر یک تکه ی خاص تاکید بیشتری کنند. استفاده از نورپردازی ها باید خیلی هوشمندانه صورت بگیرد و شدت و ضعف آن ها هم باید متناسب با سطح ویترین باشد. استفاده از نورهای خیره کننده در ویترین مغازه ها خیلی مناسب نیست و می تواند به جای یک عنصر جذب کننده تبدیل به عنصر دافعه شود.

استفاده از رنگ و بافت در طراحی دکوراسیون ویترین ها
رنگ باعث می‌شود عابر و رهگذری که از مقابل مغازه یا فروشگاه می‌گذرد اندکی توقف کند و به تماشای ویترین بپردازد. رنگ‌ها فقط منحصر به کالاهای داخل ویترین نمی‌شوند بلکه رنگ سقف، دیوارها و کفپوش ویترین همگی طیف رنگی را می‌سازند که اگر درست و متعادل انتخاب شوند و ریتم و هارمونی مناسب را به بیننده القا کنند مطمئنا تاثیر مثبتی خواهند داشت. رنگ‌ها هر کدام می‌توانند به فضا روح و احساس ویژه‌ای ببخشند و این بستگی به هدف ما از طراحی دکور، ویترین و نوع کالای مورد عرضه دارد. همان‌طور که همگان واقفند رنگ‌های گرم (قرمز، زرد، نارنجی و ترکیبی از رنگ قرمز و زرد مانند سبز – زرد، بژ، هلویی، قهوه‌ای و نارنجی – قرمز) تحریک کننده و شاد هستند. این رنگ‌ها باعث می‌شوند فضا گرم و صمیمی به نظر برسد. رنگ‌‌های گرم باعث می‌شوند فضا کوچک‌تر و اشیا داخل آن بزرگ‌تر به نظر برسند بنابراین برای تاکید و تمرکز بر یک کالای خاص مفید هستند. در حالی که رنگ‌های سرد (آبی، بنفش، سبز و ترکیب رنگ‌های آبی مانند سبز- آبی، بنفش – آبی) احساس آرامش را در فرد ببیننده ایجاد می‌کنند.

استفاده از یک عنصر تزئینی با شکلی خاص
قفسه هایی که در دکوراسیون داخلی و یا حتی پشت ویترین ها استفاده می کنید می توانند شکلی خاص و به یاد ماندنی داشته باشند. این قفسه ها با شکل های خاص هم می توانند دقیقا کاربری همان رنگ های خاصی را داشته باشند که در چند پاراگراف بالاتر راجع به آن صحبت کردیم.

برای طراحی دکوراسیون ویترین هایتان هزینه کنید.
برای طراحی ویترین مغازه‌تان باید هزینه کنید. زمان مناسب برای تغییر دکور و بازسازی ویترین مغازه هر ۲ ماه یکبار است و تقریبا برای یک مغازه با ۳ ویترین، ۹ متری، ۲ روز کار لازم است که هزینه آن از در حدود یک تا دو میلیون متفاوت است. شاید این هزینه کمی گران به نظر برسد اما فراموش نکنید که شما با پرداخت این هزینه مقداری از هزینه‌ها تبلیغات را نیز پرداخت کرده‌اید.

استفاده از دو رنگ متضاد در طراحی ویترین
همنشینی دو رنگ متضاد و ترکیب آن ها با نورهای ملایم و هماهنگ با رنگ ها هم می تواند در جذابیت ویترین مغازه شما تاثیر گذار باشد، این رنگ ها می توانند در فرم های متنوع مانند آن چه در عکس بالا می بینید بنشیند تا زیبایی و گیرایی آن ها چند برابر شود. عکس بالا طراحی خیره کننده دکوراسیون فروشگاه رویال دیش در تهران را به شما نشان می دهد.

نکات طلایی طراحی ویترین مغازه | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه

طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,دکور مغازه,نورپردازی مغازه,چیدمان مغازه,نحوه چیدمان مغازه,طراحی ویترین مغازه,چیدمان ویترین مغازه,نورپردازی ویترین مغازه,نمای داخلی مغازه,نحوه صحیح چیدمان مغازه,اصول نورپردازی مغازه,

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *