جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

رابطه ی نور و فضا خرده فروشی | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه

193
رابطه ی نور و فضا خرده فروشی | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه

نورپردازی مغازه,دکوراسیون مغازه,نورپردازی ویترین,اصول نورپردازی مغازه,نورپردازی صحیح,طراحی دکوراسیون مغازه,طراحی داخلی مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,اهمیت نورپردازی,تاثیرات نورپردازی,اصول نورپردازی,قوانین نورپردازی,طراحی دکوراسیون مغازه,دکور مغازه

رابطه ی همزیستی نور و فضاهای خرده فروشی

از دوره ای که نور و طراحی داخلی جدا از هم اجرا می شدند زمان زیادی گذشته است. رقابت ها حساس تر و قوی تر شده اند، برندها برای جذب مشتری در هر سطحی رقابت می کنند، از المان های پایه ای گرفته تا گرافیک های برند و حضور در دنیای مجازی و همچنین المان های نور، صدا و تصویر.

تاثیر نورپردازی در افزایش فروش

امروزه ، برندها تمامی حس های مشتری ها را هدف قرار می دهند و میدانند که اگر یکی از آنها را از دست دهند به ضررشان خواهد بود.

از آنجایی که ۸۰% حس های مغز ما توسط بینایی تامین می شود، نور تاثیر قابل توجهی بر احساس ما دارد. نور پردازی المان های طراحی های داخلی و کیفیت محصول را برای ما روشن می کند و همچنین یک فضای مجازی در ذهن ما ایجاد می کند که تفکر ما درباره ی محصول درآن فضا جمع می شود و حتی بر تصمیم نهایی درباره محصول تاثیر گذار است.

این موضوع با توجه به مسیر تکامل نورپردازی به طور جدی تایید شده است. در گذشته المان های نور پردازی فقط سقفی و دیواری و یا استندهای متحرک بودند و نورپردازی واحدی خیلی کمیاب بود و به همین خاطر اکثر مشتریان دچار خطای دید میشدند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی انتخاب های زیادی در نورپردازی موجود است.

تکنولوژی های جدید مثل LED ها این اجازه را به نورپردازی داده اند که با المان های طراحی داخلی یکی شوند. این مسئله به طور وسیعی دنیای طراحی و نورپردازی را گسترش داده که توانایی اجرایی بالایی به طراحان داده است. این امر علاوه بر این که دست طراحان را باز کرده ، از طرفی سختی هایی برای آنها به وجود آورده زیرا که اجرای این طرح به درستی کار ساده ای نیست یکی از دلایلی که office of light وارد gpstudio شد، این است که ما بتوانیم استراتژی های طراحی و نورپردازی را در یک فضا داشته باشیم.

نورپردازی مدرن می تواند به استراتژی قوی سازی یک برند کمک کند، با فراهم کردن یک راه جدید ، برای ارتباط با مشتریان نورپردازی خاص میتواند یک تصویر ذهنی ماندگار برای مشتریان به ثبت رساند. دو برندی که به درستی از نور استفاده می کنند اپل (Apple) و لویز ویتان (Louis vuitton) هستند، دو شرکت متفاوت با دو نگاه متفاوت به نورپردازی.

Apple بر روی تکنولوژی پیشرفته تمرکز دارد به همین خاطر از پس زمینه هایی با رنگ های سرد و ترکیبی با نور استفاده می کند که یک حس یک دستی و یکپارچگی به مشتریان دست می دهد. این محیط همیشه با نورهای LED های پراکنده که خط ها و فضایی بسیار مدرن و به روز را برای مشتریان فراهم می کند روشن است.
لویز ویتان (Louis vuitton) از سمت دیگر از قفسه های هالوژن دار استفاده می کند که با رنگ های گرم مشتریان LV رو همیشه در آرامش و راحتی همراهی کنند.

نورپردازی در تمامی جنبه های خرده فروشی موثر است. معرفی برند محصولات، کیفیت محصولات و حس مشتری نسبت به خرید توسط نورپردازی انجام می شود. این مسئله به این معناست که ما باید نورپردازی را در مراحل اولیه ی طراحی وارد محاسبات و مطالعات خود کرده و متوجه اهمیت این امر در طرح نهایی و نتیجه ی کار خودمان باشیم.

رابطه ی نور و فضا خرده فروشی | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه

نورپردازی مغازه,دکوراسیون مغازه,نورپردازی ویترین,اصول نورپردازی مغازه,نورپردازی صحیح,طراحی دکوراسیون مغازه,طراحی داخلی مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,اهمیت نورپردازی,تاثیرات نورپردازی,اصول نورپردازی,قوانین نورپردازی,طراحی دکوراسیون مغازه,دکور مغازه

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *