جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نورپردازی مراکز تجاری | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه,دکور

251
نورپردازی مراکز تجاری | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه,دکور

نورپردازی مغازه,دکوراسیون مغازه,نورپردازی ویترین,اصول نورپردازی مغازه,نورپردازی صحیح,طراحی دکوراسیون مغازه,طراحی داخلی مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,اهمیت نورپردازی,تاثیرات نورپردازی,اصول نورپردازی,قوانین نورپردازی,طراحی دکوراسیون مغازه,دکور مغازه

نورپردازی مراکز تجاری

فروشگاه ها و به طور کلی مراکز تجاری بیشتر از هر نوع ساختمان از نورپردازی بهره می برند. اولین و با اهمیت ترین نقش نورپردازی در فروشگاه ها نمایش برای جذب مشتری می باشد. به طور طبیعی نورپردازی از طریق درخشش و تلألویی که سیستم های نورپردازی ایجاد می کنند به دست می آید؛ ولی تأثیر آن در فروشگاه ها چشم گیر و با اهمیت است.

نورپردازی مراکز تجاری

فروشگاه ها باید ظاهر خود را با استفاده از نورپردازی های پر شورتر مانند نورهای متحرک، نورهای رنگی و جذاب به نمایش درآورده تا مشتریان را به سمت خود جذب کنند. دومین نقش نورپردازی، روشن ساختن اجناس می باشد. در موفق ترین طراحی مراکز تجاری پیش از آنکه ویژگی شاخص اجناس را به نمایش بگذارند؛ روشنایی همۀ آنها را تأمین می کنند.

سومین وظیفۀ با اهمیت نورپردازی در فروشگاه ها به هیجان درآوردن و برانگیختن مشتری می باشد. چهارمین نقش نورپردازی در فضای تجاری، روشن ساختن نوع فعالیت در آن محیط می باشد. برای مثال استفاده از چراغ های آویز مدل دار در محدودۀ فروش که شیوه ای کلاسیک در طراحی نورپردازی است، علاوه بر روشن ساختن عمل فروش، پشتوانه ای برای مزمون فروشگاه و راه گشایی برای مشتریان است.

نورپردازی مراکز تجاری

نورپردازی فضای عمومی

نورپردازی فضای عمومی، شامل نورپردازی مصنوعی می باشد. نورپردازی مصنوعی در واقع تکمیل کنندۀ نورپردازی طبیعی در ساعات روز و به تدریج تأمین کنندۀ نور در ساعات تاریکی می باشد. اگر مراکز خرید، فضایی محصور و سرپرشیده باشد؛ باید مقدار نور در آن به صورتی تنظیم شود تا محیطی جذاب برای مشتریان فراهم آورد. لذا می بایست کمبود نور طبیعی در روز با نور مصنوعی جبران گردد. نورپردازی مصنوعی در مراکز عمومی، ترکیبی از سه نوع نورپردازی است.

نورپردازی مراکز تجاری

الف – نورپردازی عمومی و زمینه: به وسیلۀ این نورپردازی، نور مورد نیاز برای عملکردهای معمول و مناسب محیط تأمین می شود. معمولاً مقدار این نور به وسیلۀ حس گرهای تنظیم میزان نور طبیعی در محیط مشخص می شود.

ب – نورپردازی موضعی و تأکیدی: به وسیلۀ این نورپردازی، عناصر و فضاهای معمارانۀ بخش های بخصوصی از محیط، بیشتر مور تأکید قرار می گیرند. فضاهایی مانند ورودی ها، راه های ارتباطی و نقاط مکث. همچنین با نورپردازی تأکیدی بیشتر بر حضور آثار هنری، مجسمه ها، آبنماها و فضاهای سبز تأکید می شود.

ج – نورپردازی تزئینی: از این نوع نورپردازی برای ایجاد تغییر و تفاوت در نور طبیعی روز استفاده می شود؛ تا در فضای عمومی تنوع ایجاد گردد. همچنین برای خلق هیجان کاربرد دارد. مثلاً لبۀ پله های طبقات یا بافت مصالح دیوارها و راه های ورودی مرکز خرید با این نوع نورپردازی جلوۀ بهتری خواهند داشت. همچنین برای ایجاد تمایز بین فضاها با کاربری های مختلف مثلاً در تعریف فضاهای تفریحی مراکز خرید می توان از آن استفاده کرد.

نورپردازی یک بوتیک

در بسیاری از موارد، فروشگاه های کوچک و متوسط پلان کف مستطیل شکل داشته؛ که ردیفی از فروشگاه های مشابه در طول یک خیابان یا بازارچه یا پاساژ قرار گرفته اند. در اغلب آنها ارتفاع قفسه ها به ندرت به سقف می رسد و ویترین وسط مغازه یم قفسۀ نیم قد کوتاه با اجناس مجزاست. در طراحی نورپردازی بوتیک ها پیشنهاد های زیر مطرح می شود:

الفاستفاده از چراغ های سقفی توکار و یا چراغ های آویز فلورسنتی، جهت ایجاد یک نور محیطی حداقلی در کل فضا

ب – استفاده از نورپردازی موضعی بالای پیشخوان فروش و قسمت صندوق

ج – استفاده از نورپردازی تأکیدی برفراز تصاویر و تابلوهای نصب شده روی دیوار

د – استفاده از نورپردازی های ریلی در داخل ویترین ها

نورپردازی مراکز تجاری

نورپردازی مراکز تجاری

نورپردازی مراکز تجاری | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه,دکور

نورپردازی مغازه,دکوراسیون مغازه,نورپردازی ویترین,اصول نورپردازی مغازه,نورپردازی صحیح,طراحی دکوراسیون مغازه,طراحی داخلی مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,اهمیت نورپردازی,تاثیرات نورپردازی,اصول نورپردازی,قوانین نورپردازی,طراحی دکوراسیون مغازه,دکور مغازه

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *