جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نورپردازی داخل فروشگاه | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه,دکور

188
نورپردازی داخل فروشگاه | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه,دکور

نورپردازی مغازه,دکوراسیون مغازه,نورپردازی ویترین,اصول نورپردازی مغازه,نورپردازی صحیح,طراحی دکوراسیون مغازه,طراحی داخلی مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,اهمیت نورپردازی,تاثیرات نورپردازی,اصول نورپردازی,قوانین نورپردازی,طراحی دکوراسیون مغازه,دکور مغازه

نورپردازی فروشگاه ها

فروشگاه ها از هر نوع دیگر ساختمان بیشتر از نورپردازی بهره می برند، چیزی که استفاده کنندگان و مشتریان ارزش آن را می دانند. در بیشتر موارد فروشگاه هایی که از نورپردازی تابناک تری استفاده می کنند نسبت به فروشگاه هایی که نور کمتری آنها را روشن می کند موفق ترند. نورپردازی فروشگاه ها افزون بر روشن ساختن محصولات برای فروش آنها، نقش با اهمیتی در طراحی و سبک یا شکل گیری مضمون فروشگاه بازی می کند.

نورپردازی فروشگاه ها

اولین نقش نورپردازی فروشگاه ها
اولین، و به اعتقاد برخی با اهمیت ترین نقش نورپردازی در فروشگاه ها جذب نگاه ها به سمت خود است. به طور طبیعی نورپردازی از طریق درخشش و تلالویی که سیستم های نورپردازی ایجاد می کنند به این مهم دست می یابد، ولی تاثیر آن به خصوص در فروشگاه ها چشم گیر و با اهمیت است.

نورپردازی فروشگاه ها

برای مثال، در طراحی نورپردازی یک خواربار فروشی تلالو ناشی از لامپ های فلورسنت چشم مشتریان را جذب می کند و به آنها نشان می دهد که فروشگاه برای خرید باز است. در دنیای پر رقابت تجارت فروشگاه ها باید ظاهر خود را با استفاده از نورپردازی های پر شورتر مانند نورهای متحرک و نورهای رنگی و نورافشان های جذاب به نمایش در بیاورند تا توجه مشتریان را جلب کنند. پنجره های فروشگاه ها موقعیت بسیار با اهمیتی را به وجود می آورند که نورپردازی آنها یک فرم هنری و شبیه به نورپردازی دکور صحنه ها است.

نورپردازی فروشگاه ها

دومین نقش نورپردازی فروشگاه ها
دومین نقش مهم نورپردازی در فروشگاه ها روشن ساختن سطح اجناس است. در موفق ترین طراحی فروشگاه ها، پیش از آنکه ویژگی بارز اجناس را بنمایانند، روشنایی همه ی آنها را تامین می کنند. این یک واقعیت است، خواه فروشگاه با روشنایی کلی و خواه با کاربرد جزئی و یا انواع دیگر نورپردازی نمایشی.

نورپردازی فروشگاه ها

سومین نقش نورپردازی فروشگاه ها
سومین وظیفه ی با اهمیت نورپردازی در فروشگاه ها به هیجان در آوردن و برانگیختن مشتریان است. هیجان انگیزی قسمتی از مضمون طراحی است و نقش نورپردازی در آن می تواند اساسی باشد.
برخی از روش های به هیجان در آوردن مشتریان به شرح زیر می باشد:
• نورپردازی دراماتیک اجناس، به ویژه ویترین ها
• استفاده از نور افشان هایی که مدلشان مضمون معماری را تقویت می کند.
• استفاده از تکنیک های نورپردازی معماری مانند کنج سقفی و دیوارتابی برای بیان و تقویت عناصر طراحی یا معماری
• بهره گیری از تکنیک های نورپردازی بسیار ویژه مانند فیبرهای نوری، نورپردازی تئاتر، نئون، چراغ های رنگی متغیر، و چراغ های متحرک برای انرژی بخشیدن به فضا و ایجاد تاثیرات نورپردازی تماشایی.

نورپردازی فروشگاه ها

چهارمین نقش نورپردازی فروشگاه ها
چهارمین نقش مهم نورپردازی فروشگاه ها مشخص کردن نوع فعالیت های فروشگاه است، از جمله انبار کردن و نظافت و محدوده ی فروش. برای مثال، استفاده از نورافشان های آویز مدل دار در محدوده ی فروش شیوه ای کلاسیک در طراحی نورپردازی بسیاری از فروشگاه ها است. این تکنیک افزون بر روشن کردن عمل فروش، پشتوانه ای برای مضمون فروشگاه و راه گشایی برای مشتریان است.

پنجمین نقش نورپردازی فروشگاه ها
پنجمین و آخرین نقش نورپردازی فروشگاه ها تقویت حس مشتریان از میزان قیمت و ارزش کالاهاست. نشان داده شده است که این عمل باید با توازن دقیقی صورت گیرد. برای مثال، نورپردازی یک فروشگاه جنس های ارزان باید ظاهری غیرگران داشته باشد، وگرنه ممکن است مشتریان احساس دیگری از آن مکان پیدا کنند. بسیاری از خواربار فروشی ها از لامپ های مهتابی ساده بدون پوشش استفاده می کنند تا هم صرفه جویی کرده باشند و هم پایین بودن قیمت ها را نشان دهند.

نورپردازی داخل فروشگاه | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه,دکور

نورپردازی مغازه,دکوراسیون مغازه,نورپردازی ویترین,اصول نورپردازی مغازه,نورپردازی صحیح,طراحی دکوراسیون مغازه,طراحی داخلی مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,اهمیت نورپردازی,تاثیرات نورپردازی,اصول نورپردازی,قوانین نورپردازی,طراحی دکوراسیون مغازه,دکور مغازه

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *